161JGB292 Leszek - 2014-05-08 13:36:12

Patrząc w specyfikację anteny samochodowej CB lub katalogowe dane techniczne widzimy podany jej zysk np.7 db(antena Lemm AT-3001 Turbo) oraz długość falową 5/8 Lambda.Zarówno jeden jak i drugi jej parametr niestety nie ma swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości w żadnej antenie samochodowej i jest czystym chwytem reklamowym)mającym na celu "złowienie" potencjalnego klienta z którego producenci robią przysłowiowego "jelenia",bazując na braku wiedzy z jego strony oraz ze strony sprzedawców,którzy wykazują się szczególną głupotą(brakiem wiedzy na ten temat) będąc narzędziem,którym posługują się producenci,którzy w ten sposób wyciągają z kieszeni klientów ciężko zarobione przez nich pieniądze.Nie można osiągnąć zysku 7 czy 6 db w antenie samochodowej o długości 2 m.Taki zysk jest osiągalny tylko w przypadku anten bazowych np.Spektrum 1600,która posiada długość promiennika 6,20m.Aby antena miała długość falową 5/8 Lambda to powinna mieć długość promiennika dokładnie 6,80 m a nie 1,5 m czy 2 m.jak w przypadku anteny Lemm AT-3001 Turbo.Anteny samochodowe są antenami o długości falowej 1/4 Lambda, posiadając długi,średni lub krótki pręt antenowy oraz cewkę wydłużającą do tej częstotliwości rezonansowej albo promiennik o długości 2,75m,która nie wymaga takowej cewki.Kupując antenę samochodową CB patrzmy aby pręt antenowy był jak najdłuższy i zbliżony do wymiaru 2,75 m i nie będac krótszym niż 1,5m co pozwoli nam w miarę na dobry odbiór i nadawanie.W przypadku anteny o długości promiennika 2,75 w otwartym terenie i w dobrych warunkach atmosferycznych pozwoli to nam uzyskać łączność w nadawaniu na odległość do 30 km z mobilem posiadającym identyczną długość anteny i warunki nadawania a w przypadku anteny o długości 1,5m ok.15 km.